Tasmanie - Reisverslag uit Sydney, Australië van bobenlis - WaarBenJij.nu Tasmanie - Reisverslag uit Sydney, Australië van bobenlis - WaarBenJij.nu

Tasmanie

Door: Bob & Lis

12 Mei 2011 | Australië, Sydney

Tasmanie

Zo nog even een nieuw verhaal met nieuwe belevenissen. Hopelijk blijf ik jullie boeien!!
Maandag 2 mei vlogen we vanuit Melbourne naar Hobart (Tasmanie). Gelukkig een korte vlucht van een uur en een kwartiertje.

Boze taxi man
Hier hebben we onze eerste onvriendelijke Australier ontmoet: een taxichauffeur die ons letterlijk en figuurlijk wilde afzetten: zijn teller gaf 45 dollar aan, en dat voor een rit die normaal 17 dollar kost!! Gelukkig wisten we dit en kwam de grote gemene man hier niet mee weg. Leuk was het alleen niet, zeker niet omdat hij 2 meter groot en 2 meter breed (ehh dik) was, maar gelukkig is Bob er nu bij Smile Haha nee hoor, we hebben het netjes kunnen afronden. Hij was niet blij, maar wij toch wel.

Berry
Hier hebben we weer een campertje gehuurd, iets minder luxe als onze Polly, maar nog steeds hebben we niet te klagen. Deze ouwe gare jongen hebben we Berry genoemd en was onze reisleider door het prachtige Tasmanie. Jeeeeemig wat is het hier mooi.
Vanuit Hobart hebben we het historische dorpje Richmond (880 inwoners) bezocht en zijn we naar Cape Raoul gereden waar we een hike van ruim 4 uur hebben gedaan. Iets minder slim van ons waren we hier te laat aan begonnen, waardoor we in het donker terug moesten. Niet handig als je nog door de bossen moet!! Maar outback Bob was voorbereid en had zijn zaklamp al in zijn zak zitten. Ondanks dat was het toch vrij lastig over de rotsen, takken en wortels maar we hebben niks gebroken gelukkig!
We hebben hier vaak gekampeerd in het wild, super rustig langs de kust. O.a. een nachtje bij Pirate Bay (nee meiden, ik heb Johnny hier niet gezien en die chick was ook nergens te bekennen ehh beweerd Bob toch zeker Wink).

Oostkust - binnenland - westkust
We zijn naar Wineglass Bay geweest, klinkt lekker maar nee hier kun je geen wijn drinken (tenzij je dit zelf mee brengt natuurlijk). De baai is in de vorm van een wijnglas en het water is zo helder als een wijnglas (of ze zeggen ook wel dat het water ooit zo rood als rode wijn was van de dode walvissen maar dat vind ik een minder mooi verhaal).
In maart en april is hier veel regen gevallen (wel 2 meter!!) en ook dat heeft veel schade veroorzaakt en sommige wegen en wandelpaden zijn hierdoor afgesloten.
Qua temperatuur is het hier niet al te warm, 6 tot maximaal 12 graden!!! En 's nachts kan het zelfs vriezzzzzzen!! Bob en ik dus blij dat we elkaars kop nog niet hebben ingeslagen en we elkaar 's nachts warm kunnen houden. Very Happy
Tasmanie is eigenlijk een groot natuurpark, heeft veel water (de kust, meren, rivieren, etc.) en dyus ook veel regenwouden en wilde dieren (vogels, wallaby's, tasmanian devils, wombats en zelfs dolfijnen en walvissen, we hebben ze allemaal in het wild gezien!!!).

Zodra we terug zijn aan het vaste land gaan we nog meer sporten om onze lijven bikini / speedo proof te maken. Daar zal het weer nl mooier moeten zijn en kunnen de truien, jassen, mutsen en handschoenen onderin de rugzak!

Nou, dat was het dan alweer.
Dag vriendjes en vriendinnetjes, en tot de volgende keer!

Groetjes Bob & Lis

• 12 Mei 2011 - 08:18

Collega Inge:

Hey Lis en Bob,
    Dit zijn typische Lis verhalen, leuk om te lezen dus! Jullie hebben echt al veel gedaan en alles is even leuk en prachtig!!! Houden zo!
    Veel plezier verder!
    Gr. Inge

• 12 Mei 2011 - 09:08

Snelluh:

Wouw mooie foto's. je hebt niets gelogen Lis!!! Groetjes aan Bob. x

• 12 Mei 2011 - 13:31

Bren:

Hey lieverds,ik ben blij om te lezen en te zien dat jullie het zonder ons ook nog steeds goed hebben. Blijft natuurlijk de vraag hoe het was geweest als jullie ons niet kwijt waren geraakt;-) Het ziet er geweldig uit. Geniet nog lekker samen.

• 12 Mei 2011 - 17:44

Liesjeh:

Hey bob en Lis,
    Leuk om te horen dat het allemaal zo meevalt! Ook héél mooie foto's trouwens! Geniet er maar van want de tijd vliegt!
    Tot snel, dikke kus!

• 12 Mei 2011 - 18:55

Bijoux:

Lis...en Bob natuurlijk...Iets zegt mij dat jullie de pics gewoon van t internet hebben(grapje)...zo ongelooflijk mooi!

• 12 Mei 2011 - 19:02

Rob:

Wederom mooi verhaal, en ik ben het eens met m'n collega reageerster (hierboven) dat die foto's van internet gehaald moeten zijn......of hebben jullie verborgen fotografie talenten waar wij nog niks van af weten.....mmmmmm.
    Hahaha. Keep on the good work! Enjoy

X
    Rob

• 13 Mei 2011 - 23:11

Kimberly:

hey LIS & B0B Dè b0UWéR
    hoe is het daar????

ik had mijn verjaardag bij opa gedaan op dinsdag avond en woensdag kinderfeestje op skate baan ( en brenda was er ook :D)
    was heel leuk.
    maar aleen jammer dat jullie er niet waren. :I :I

en waren het mooie dolfijnen??
    I L0VE D0LPH!NS <3 <3

miss jullie.xxxxxxxxx

XXXXXXXXXXXXX kimberly

• 14 Mei 2011 - 12:31

Vera:

He meissie
    wat leuk om al jullie verhalen te lezen!
    ik ben jaloers!!
    echt super en mooie foto's.
    geniet ervan en van elkaar!!

kuss

• 15 Mei 2011 - 14:03

Wil:

tismaargoe dat jullie met 2tjes zijn, zo te zien moet er af en toe wat opgewarmd worden.

Koken jullie ook vaak zelf ?

Wanneer jullie bij Lynn en Marc zijn, doe hen mijn hartelijke groeten.

Liefs...Wil