"Reisstatus: Ik ben terug over 4 dagen" - Reisverslag uit Cairns, Australië van bobenlis - WaarBenJij.nu "Reisstatus: Ik ben terug over 4 dagen" - Reisverslag uit Cairns, Australië van bobenlis - WaarBenJij.nu

"Reisstatus: Ik ben terug over 4 dagen"

Door: Bob & Lis

26 Juni 2011 | Australië, Cairns

Dat is echt zooo niet grappig!!
Ok, ons geld begint wel aardig op te raken en thuis staat ons ook nog het een en ander te wachten (baan, huis, familie, vrienden). Dus misschien wordt het ook wel eens tijd om met onze luie reet terug naar Nederland en Belgie te keren... of toch nog niet helemaal? Nee, we gaan eerst nog 2 dagen naar Singapore. Nog even een midweekje weg voordat we thuis komen, goed? ;-)

Ohja, we hebben hier natuurlijk ook nog het een en ander meegemaakt! Zou het bijna vergeten joh :-P

Duiken, duiken en nog eens duiken
Inmiddels hebben we nog een aantal extra duiken gelogged en wel in de wereldberoemde Great Barrier Reef... Eindelijk!! Zowel vanuit Port Douglas als vanuit Cairns zijn we met de boot naar het rif gegaan om hier verschillende duiken te doen. Wederom super vet en geen zieke (kotsende) Lis aan boord, jeuj!! In de prachtige onderwaterwereld van de Great Barrier Reef hebben we veel vissen, schildpadden, baby barramundi cod, parrot fish, big lips, trigger fish, sting ray en Nemo weer gespot! We zullen jullie weer wat foto's hiervan laten zien, dat groene gezicht staat je wel denk ik Hilde ;-)

Cape Tribulation
Dit is een mooi national park, eigenlijk een rainforest, waar we een vette wandeling van 4 uur over een berg hebben gemaakt. Spieeeerpijn joh!!!
Hier hebben we ook een krokodil in het wild gespot! Super stoer! (Hij zag er van een afstand net zo lief uit als Snappie, maar we zijn hem maar niet van dichtbij gaan bekijken, voor de zekerheid)
En lekker een verse kokosnoot gegeten, yumiiieee!

Daintree Village
Een klein schattig plaatsje langs de Daintree River, mega mooi maar erg verraderlijk omdat je weet dat er nog meer van die 'schattige' Snappies leven. Dus oppassen geblazen!
Hier dachten we nog even een keer gratis te gaan kamperen, gewoon ergens langs de weg. Heel vaak lukt het, maar voor de 3e keer (driemaal scheepsrecht!!) werden we 'betrapt' en mochten we toch braaf op een camping gaan staan. Stiekem toch wel handig met een toilet erbij ;-)
Gelukkig hebben we daarna nog wel een keer op een bush camping gestaan, lekker langs het strand, 's avonds een kampvuurtje erbij, dat heeft toch echt wel iets!

Cairns
Inmiddels zitten we alweer een paar dagen in Cairns. Een mooie stad, maar in vergelijking met waar we allemaal zijn geweest niet veel te beleven. (Zijn we verwend geworden misschien?) Uit 'verveling' hebben we hier dus ook maar gedoken (zoals hierboven al geschreven), zijn we naar de film geweest en lekker wat geshopt. Wil toch wel wat souvenirs hebben van hier he!

Helaaaaas, vliegen we morgen weg :-(
Donderdag zijn we weer thuis en dan kunnen we snel alle verhalen en foto's lekker nog een keer aan jullie vertellen en laten zien :-D hihi

Dag lieve lieve mensen en tot heel snel!!

Liefs Bob & Lis

• 26 Juni 2011 - 08:26

Papa:

ja ,klopt ben er weer vroeg bij he.
    wat een paar verwende jongelui zeg.even na al die mooie plekken en lange vakantie nog even een midweekje singapore.
    en lis zelfs even in een jurkje op de foto.
    Na bungee jumpen, door ijstunnels,para gliden, parachutespringen,bergen beklimmen,kamperen in de bush,duiken,volgens mij hebben jullie bijna alles nu meegemaakt toch.
    Geniet nog maar van de laatste dagen.en zie jullie graag snel weer terug hoor.Liefs van papa xx

• 26 Juni 2011 - 08:31

Kim:

Wat een belevenissen weer met een hoop prachtige foto's!!
    Veel plezier nog in Singapore en een hele goede reis terug gewenst!
    Tot snel xxx

• 26 Juni 2011 - 08:51

Rob En Bren:

Het klinkt weer super stoer allemaal! Wat een reis hebben jullie gemaakt,echt gaaf! Geniet de laatste dagen daar nog,wij vonden die reisstatus juist wel fijn om te zien... Fijn dat jullie snel thuis zijn! Heel veel plezier nog en tot snel!
    Hopen dat jullie gewoon kunnen vliegen,want dat is de laatste tijd ook wel anders geweest vanuit daar.
    Groetjes!

• 26 Juni 2011 - 09:18

Wil:

Hou wat geld achter de hand...in geval van aswolk...lekker nog effe blijve!!!!!!

Tot spoedig..leifs...Wil

• 27 Juni 2011 - 06:57

Inge:

Jullie allerlaatste dagen...Geniet nog van Singapore en dan staat het echte leven weer te wachten....Pfffff....
    X

• 27 Juni 2011 - 07:13

Marieke:

Nog ff naar Singapore alsof jullie nog even vakantie gaan vieren..... ;)
    Hi hi viel mij ook op Lis in een jurkje, zie ik niet zo vaak! Ennuh jullie flowerpowerbusje vind ik ook super cool! Van alle verhalen heb ik genoten hoor maar tis toch wel leuk om ze weer live van jullie te horen! Tot snel en nog een paar fijne dagen gewenst en een goede terug reis als dat idd kan met die aswolk.....!

• 27 Juni 2011 - 09:47

Nens:

Wow jongens, wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt! Ik heb niet veel gepost maar heb wel met heel veel plezier jullie reisverhalen gelezen en de foto's bekeken. Lis! wat een stoere chick ben je geworden en Bob, je bent een geweldige kerel, precies de juiste kerel voor mn stoere (zusje) Eenmaal thuis staan jullie nieuwe avonturen te wachten. Zodra jullie een beetje zijn bijgekomen maar snel een BBQ of borrel plannen. Heel veel liefs en een voorspoedige terugreis.
    Liefs nens

• 27 Juni 2011 - 19:17

Carla:

Een goede reis terug en dan straks lekker nagenieten van jullie avontuur! Tot snel xx Car

• 29 Juni 2011 - 07:27

Claudia:

He reizigers,

Wat een super reis hebben jullie gemaakt. Leuk dat jullie er dadelijk weer zijn. Ben benieuwd om al die mooie nieuwe plannen te horen.

Liefs Clau

• 01 Juli 2011 - 02:31

Lau En Clau..:

Backpackers......
    Hoe ist nou.. Hoe bevalt het om weer terug te zijn? Wij zitten nu in cairns, van onze laatste daagjes te genieten, maar dan gelukkig nog naar Hongkong!
    Hoe vonden jullie Singapore.. Ben benieuwd..
    Kussss en succes en veel plezier met jullie nieuwe huis!!

• 18 September 2011 - 20:42

Lau En Clau:

Haai bob en lis..
    Hoe ist met jullie? Ik heb jullie gezocht op facebook, maar kan jullie niet vinden?
    Ik ben zeer benieuwd hoe het met jullie gaat en met het bouwen enzo..

Zoeken jullie mij even op? Claudia ter Maten en anders mijn mailadres is: claudia-1989@hotmail.com
    Kunnen we ff bij kletsen!:d
    Liefs Clau