Yes, daar zijn we weer! - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van bobenlis - WaarBenJij.nu Yes, daar zijn we weer! - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van bobenlis - WaarBenJij.nu

Yes, daar zijn we weer!

Door: Bob & Lis

17 Juni 2011 | Australië, Port Douglas

Haaallooooo luitjes!

Hier zijn we weer met een nieuw verhaal, nieuwe belevenissen en nieuwe foto's. Ik zeg: geniet er van! Dat doen wij hier nl ook :-)

Sooww, nu wordt het echt even stoeien met mijn dagboek en dit toetsenbord... hoe krijg ik onze avonturen van de afgelopen 12 dagen in godsnaam in 1verhaal gepropt......

Magnetic Island & SS Yongala
We waren dus gebleven bij de o zo prachtige Withsundays. Hierna zijn we naar Townsville gereden. Een aardig plaatsje hoor, maar toch trekken de wat meer afgelegen gebieden ons en zijn we naar Magnetic Island gegaan. Het was duur om met de ferry hier te komen, dus dat deed even pijn in de portomonnee, maar zodra je daar aankomt ben je dat weer helemaal vergeten. Zoooo mooi!! (Ja het spijt ons zeer, maar die groene gezichtjes van jullie blijven denk ik nog even groen ;-)
Op dit eilandje hebben we nog 3 duiken gedaan. Helaas was het zicht onder water niet heel optimaal, maar het was nog steeds mooi. De voornaamste reden van deze duiken was dat Lis meer duiken moest hebben om naar de SS Yongala te mogen gaan. De SS Yongala is een van de top 10 duiksites van de wereld, hier ligt een oud scheepswrak dat gezonken is op 23 maart 1911, ruim 100 jaar geleden dus!! Om hier te mogen duiken moet je minimaal 6 duiken hebben gedaan, dus vandaar dat Lis deze nog even moest upgraden op Magnetic Island.
Het scheepswrak ligt 15 - 28 meter diep in de South Pasific Ocean. Een boottochtje van 3 uur bracht ons naar de locatie, waar we 2 keer ongeveer 30 minuten naar de bodem zijn gedoken om het wrak en het onderwaterleven er omheen te bewonderen. Echt super gaaf!! Het geklots op de boot zorgde er wel even voor dat Lis haar ontbijt (ja ze werd weer eens ziek ja) als vissenvoer in de zee gooide, om vervolgens weer lachend in de zee te springen voor de tweede duik. Tja, het is hier ook wel eens minder rooskleurig hoor hihi :-P

Backpackeeeers!!
Terug op het vaste land hebben we al snel het Hollandse stel dat we eerder ontmoet hadden opgezocht. Claudia en Laurens komen uit Rotterdam en hebben hier ook een auto gehuurd. We zijn samen een paar dagen richting het binnenland gereden; naar Paluma Range National Park en de Tablelands (Inge je had gelijk, hier is het echt heel mooi!). Hier hebben we veel watervallen gezien, we zullen jullie alvast een kleine greep uit de collectie laten zien... Samen met de Hollanders hebben we de grootste lol, wordt er flink wat afgelachen en geyathzeed (bestaat dat woord wel???) en zo hebben we weer nieuwe gespreksonderwerpen voor in de auto. Haha. Inmiddels zijn de afstanden die we hier rijden al lang niet meer zo groot als in het begin (de afstanden zijn geslonken van zo'n 500 km per dag naar 60 km per dag, ook wel lekker zo)

Paronella Park
Met zijn vieren zijn we naar een oud kasteel gegaan dat in 1932 gebouwd is door een Spanjaard. Hij bouwde bijna 11 jaar aan het kasteel, alles zelf met de hand!! En wilde zijn verloofde vervolgens uit Spanje halen om hier samen gelukkig te worden. Waar deze slimme spanjaard geen rekening mee hield was dat zijn verloofde inmiddels (duhhh) met een ander was getrouwd. Al snel bedacht hij dat haar vrijgezelle jongere zusje het kasteel ook wel romantisch zou vinden en nam hij haar mee om hier te trouwen en kindjes te maken. Dus het verhaal had toch nog een goed einde ;-) Maargoed, van het kasteel zijn slechts nog ruines over, maar het ligt in een prachtige omgeving en hij had het ook wel super mooi gebouwd.

Nu zijn we in Port Douglas, vanuit hier zullen we het noord/oostelijke deel van Australie nog even verkennen voordat we onze Hippie Camper weer moeten terugbrengen :-(

Voordat ons avontuur in Australie eindigd zullen we nog wel een bericht plaatsen hoor!!

Tot snel!

Groetjes x Bob en Lis

• 17 Juni 2011 - 10:19

Inge:

Ik zei het je! ;-), Simpel, maar wel mooi!
    Die duiken van jou zijn trouwens ook niet niks, gaaf hoor! Geniet van de laatste weken!

• 17 Juni 2011 - 10:29

Frank...:

hallo luitjes kan niet op hoor al die mooie verhalen.ik mis alleen de fotos bij dit verhaal maar zal wel aan mijn computer liggen misschien.probeer t straks nog een keer.liefs van frank

• 17 Juni 2011 - 10:34

Marieke:

gaat snel, tjeetje nog maar even en jullie zijn weer terug :( voor jullie dan :) voor ons.....

Geniet nog even, ga ik van de foto's genieten. x

• 17 Juni 2011 - 10:50

Jaaa Paps, je bent er ook altijd weer vliegens vlug bij. Hebben intussen de foto's geplaatst ;-)
    Het gaat echt superrr snel nu, dus we genieten van iedere seconde
    Tot snel!!
    xxx

• 17 Juni 2011 - 13:09

Hilde:

Hai lieverds,

Wat een ubervette foto's weer zeg, gaaf hoor Lis dat je al hebt wrakgedoken, mijn gezicht blijft idd nog wel even groen!!!!Geniet nog even van jullie laatste weekjes!
    kus

• 17 Juni 2011 - 13:28

Bren:

Woh die waterval en dat kasteel zien er erg mooi uit! ja en de rest natuurlijk ook weer!!! Super super super! echt fijn en gaaf dat jullie het daaar zo goed naar jullie zin hebben!
    Gelukkig gaat de tijd snel en zien we jullie over een paar weekjes al weer! Yippie!
    Geniet nog lekker samen daar!
    En bedankt voor het telefoontje...was erg fijn!

X

• 20 Juni 2011 - 07:39

Esther:

He lieve Lis en Bob

De foto's liegen er niet om...tis daar echt fantastischhhhhhhh mooi.Het einde begint voor jullie helaas inzicht te komen, geniet er nog maar met volle teugen van. En tot snel dan weer. Zal wel super afkicken worden zeg....xx

• 23 Juni 2011 - 11:02

Pita:

Nog maar een weeeeeekje
    :-D voor het thuisfront &
    voor jullie zal het wel een dikke :-( zijn!!!!

Tot snel :-)
    kuss

• 24 Juni 2011 - 06:31

Laurens En Claudia :

Wat een toffe dingen maken jullie mee zeg!! Whoh!
    Wat vonden jullie van Daintree en Cape?
    Wij vonden het er helemaal geweldig! Geniet nog lekker met zn tweetjes in Singapore! En we mailen he..
    Kusss..