Duiken, Fraser Island & Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van bobenlis - WaarBenJij.nu Duiken, Fraser Island & Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van bobenlis - WaarBenJij.nu

Duiken, Fraser Island & Whitsundays

Door: Bob & Lis

05 Juni 2011 | Australië, Airlie Beach

Dag allemaal,

De tijd vlieg hier als een bezetene voorbij, niet normaal. Is het bij jullie ook al 5 juni? (Of 6, of 7 wanneer je dit verhaal leest ;-)

Lis is geslaagd voor haar open water duikcursus!! Jeuj, dus en vakantievieren en nog een diploma halen ook nog ;-) Dus binnenkort gaan we nog wat meer duiken doen samen. We voegen hierbij een paar foto's toe die gemaakt zijn tijdens onze duik(cursus) in Byron Bay.

Na de eerste duikervaringen in Australie zijn we naar Surfers Paradise gereden. Het klinkt als een waar paradijs, maar het is niets anders dan een vette stad met hoge gebouwen en een mega lang strand. Voor degenen die in Miami zijn geweest, zo is de sfeer daar ongeveer. Wel super vet dus, maar doe ons maar lekker die kleine dorpjes waar niet zo veel stadse dingen gebeuren :-)

Brisbane
Ook zijn we een dagje in Brisbane geweest. Super vette stad!! Hier hebben we veel plekken gezien waar ze bezig zijn om de schade van de overstromingen in Januari weer op te doeken. Dat doen ze hier echt wel goed, ze werken er hard aan!! Tevens liepen we per toeval tegen een Belgian Beer Cafe aan, dus een Leffe kon Bob zeker niet laten staan. Uiteindelijk zijn we maar 1 dag gebleven, Lis moet toch wel een beetje wennen aan het kleinschalige he ;-) dus op naar het volgende 'dorpje':

Noosa en Nederlanders
Noosa is een prachtig plaatsje wederom aan de kust (oh oh wat hebben we het slecht met al die mooie stranden). Noosa is te vergelijken met onze Wassenaar en Knokke, super rijke mensen die gewoon 2 boten in hun achtertuin hebben liggen!! (Dat is nog eens wat anders dan 5 fietsen in de schuur he)

Noosa heeft een mooi National Park en hier hebben we weer wat gewandeld, onderweg hebben we wilde koala en wederom dolfijnen gespot. Super stoer!

Helaas hebben we hier ook flinke regenbuien gehad, dus zijn we in een hostel gaan zitten om lekker droog te blijven en niet opgepropt tussen onze backpacks in de camper. Hier hebben we een gezellig Nederlands stel, Claudia en Laurens ontmoet. Het werd iets te gezellig en de avond eindigde in de vroegere uurtjes in de discotheek. Vervolgens was het zo gezellig dat we de komende drie dagen niet meer van ze af kwamen... hihi nee hoor, Bob en ik hebben ons super vermaakt met dit koppel en veel lol gehad. Wel fijn weer even wat nieuwe gesprekstof etc. :-) Zo kon Bob zich weer even uitleven met mannelijke stoeipartijen en Lis lekker kletsen over vrouwen dingen als haren kammen ;-)

Fraser Island
Met zijn vieren hebben we ook een toer naar Fraser Island gemaakt, het grootste zandeiland ter wereld. (jaja elke plek heeft hier wel iets wat het grootste, het oudste, het langste, het diepste, etc etc is)
Maar Fraser Island was wel echt gaaf. Ondanks een super humeurige buschauffeur die ons als kleine schoolkinderen behandelde hebben we goed genoten van dit eiland. Lake McKenzie is een groot meer waarvan het water heel goed voor je huid, haar en sierraden blijkt te zijn. Dus wij natuurlijk goed gezwommen hier om er weer jong en fris uit te zien he. Met grote ogen keken we uit naar het "All you can eat" lunch buffet, maar helaas was het eten niet te pruimen en hebben we 's avonds zelf maar een betere maaltijd bereid!

Rum en Krokodillen
In Bundaberg hebben we natuurlijk wereldberoemde rum gedronken, yum yum. Dat slaan we zeker niet over.
We hebben ook een Krokodillen Farm bezocht, hier hebben ze ruim 3000 Krokodillen die gebruikt worden voor sierraden en een lekkere kebab of steak :-). Wij kunnen je vertellen: smaakt niet verkeerd!

Whitsundays
Tevens hebben we 2 dagen en 2 nachten heerlijk genoten van een zeilboot die ons naar de Whitsundays heeft gevaren. In totaal zaten we met 20 man op de boot. De tickets hadden we voor bijna de helft over gekocht van backpackers die hier niet heen konden gaan eerder dit jaar ivm de overstromingen, dus dat was weer een goede mazzel voor ons! De Skipper op de zeilboot vertelde verhaal na verhaal en zorgde ervoor dat iedereen veel plezier had op de boot. De Whitsundays is echt super super super mooi, we zullen foto's toevoegen, maar dit moet je echt met je eigen ogen zien om te geloven. Zo onwijs mooi!!

Inmiddels zijn we in Airlie Beach en gaan we lekker 'vakantie' vieren en op ons gemakje naar Cairns rijden. We gaan nog lekker wat duiken en genieten, voordat we naar huis vliegen en weer vollop aan de bak moeten!!
Bob heeft een Digeridoo gekocht, dus die kan zijn muzikale talent hier goed uitoefen! Concert volgt zeer binnenkort ;-)

Dames en heren, jongens en meiden,

wederom bedankt voor jullie aandacht en tot het volgende verhaal / mailtje / smsje!

Groetjes Bob & Lis

• 05 Juni 2011 - 09:06

Wil:

Ja....wat moet ik hier nou op zeggen.....schitterend zoals jullie de verhalen schrijven en de foto`s maken het helemaal kompleet.
    Dat de tijd vliegt....breek me de bek niet open!!!!!
    ja...ik heb ook een krokodillentasje, en het vlees is inderdaad lekker( ik vind het geen leuke beesten..ze hebben geen grote aaibaarheidsfactor toch)????

Geniet nog van de resterende weken...want ik zie jullie spoedig weer!!!!

Liefs...Wil

• 05 Juni 2011 - 09:28

Frank-papa:

hallo reizigers,weer helemaal te gek hoor dit verhaal en deze foto's.
    en dan even nog een duikdiploma halen.
    je diploma in de vorm van een credit cart is hier al aangekomen afgelopen week per lucht post.lekker snel hoor.moet ik die weer terug sturen naar australie ?anders mag je niet duiken natuurlijk......
    nou op naar het volgende moois ...
    veel liefs van frank-papa

• 05 Juni 2011 - 20:05

Rogier En Hilde:

Heeee Liske en bob, klinkt weer hartstikke mooi allemaal!
    Jullie maken echt de vetste dingen mee en zien kennelijk de mooiste plekjes... Rogier zegt: hou op met die verhalen en foto's, kan snachts slecht slapen van de kriebels / illusie om ook ooit weer te vertrekken!!!!

Zien jullie snel, terug naar basics jullie, genoeg zo ;)... snel gezellig avondje plannen zodra jullie terug thuis zijn, maar voor nu: optimaal doorgaan met genieten daar! Dikke kus, Rogier & Hilde

• 06 Juni 2011 - 04:09

Lau En Clau:

Kwamen jullie niet van ons af, of kwamen wij niet van jullie af?? hhihi
    Nee hoor! Fantastische verjaardag met jullie gevierd!
    En nu niet zo in een rap tempo naar het noorden rijden, want anders kunnen we jullie niet bij houden..:P

ps: De rum is op! Oeps...hihi

• 06 Juni 2011 - 08:57

Bianca En Stefan:

Hey levensgenieters,
    Wat vinden we jullie verhalen toch geweldig!!! En zo fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Lis super dat je je duikdiploma hebt gehaald!!!
    En zoals jullie zelf als zeggen, die tijd gaat supersnel. We hadden het er vorige week nog over dat jullie over een maand al weer terug komen. Dit willen jullie waarschijnlijk zelf niet horen, maar we vinden het toch wel weer leuk om jullie straks weer in ons kikkerlandje (ondanks dat we over het weer niet mogen klagen) te zien.
    Blijf genieten en dan blijven wij vooral genieten van jullie verhalen.

• 06 Juni 2011 - 09:30

Bren :

Hey lieverds! Gefeliciteerd Lis met je diploma! :P haha. Super stoer!
    Het ziet er allemaal weer super gaaf uit! Hoop dat jullie in het nieuwe huis rekening hebben gehouden met een kamer voor al die foto`s!
    Geniet nog lekker daar! Nog drie weekjes... pff. Jullie mogen ook nu al wel terug komen hoor :p
    Liefs Bren

• 08 Juni 2011 - 13:13

Noémie:

Ik lees nu jullie zoveelste reisverslag en besef me net dat het ook wel leuk is met jullie te delen hoe groen van jaloezie ik iedere keer achter mijn bureau zit! Pff... Wat fijn dat jullie in ieder geval optimaal genieten zo te zien en te lezen! Veel plezier nog, xx No

• 13 Juni 2011 - 19:17

Carla:

Hee Lis, het is inmiddels al 13 juni.. Ben n weekje weggeweest dus lees het net pas! Het ziet er weer helemaal geweldig uit! Geniet ervan want de tijd vliegt ;) X

• 17 Juni 2011 - 10:36

Marieke:

5 fietsen, ik heb er maar 1 hoor (oke en een scooter)! Heerlijk verhaal weer, erg grappig ook. Geniet er van! Sorry dat ik nu pas op deze reageer maar 2 weken ook op vakantie geweest (niet benoemenswaardig zoals die van jullie). Ik ga snel naar het nieuwste verslag om dat te lezen.
    xxx