Adelaide - Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van bobenlis - WaarBenJij.nu Adelaide - Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van bobenlis - WaarBenJij.nu

Adelaide - Melbourne

Door: Bob & Lis

12 Mei 2011 | Australië, Melbourne

Een goedemorgen / middag / avond!

Hier zijn we weer, twee weken verder en vele ervaringen rijker.
Eens kijken, waar waren we gebleven... ohja wijn proeven in Clare Valley en toen waren we in Adelaide.

Adelaide..
Is een stad South Australia met 1,17 miljoen inwoners. We waren blij dat we weer een 'fatsoenlijk' bed hadden na die harde plank in Polly (de camper). Ook de nette douches en schone ruime keuken waren een welkome ervaring.
We hebben hier een dag een fiets gratis 'gehuurd' en zijn hiermee naar Gelenlg gegaan, HET badplaatsje van Adelaide (zoiets als Scheveningen of Knokke zeg maar, alleen dan op fiets afstand :-))
's Avonds de kroeg in voor een biertje, en dan midden op zondagnacht naar Hungry Jacks (bij ons beter bekend als Burger King) om een Whopper naar binnen te werken. Yummmmm.
Natuurlijk zijn we ook cultureel, actief en zelfs sportief bezig geweest en zijn we naar het museum geweest, hebben we gewandeld door de botanic gardens en zelfs hardgelopen door het sportpark! Ohja en de Adelaide Hills hebben we natuurlijk ook niet gemist: een uur steil de berg af, en vervolgens weer op; ik zeg de zweetdruppels staan dan ehh... op je kop zeg maar! Zeg ej, daar krijg je kuiten van joh! (zegt Lis)

The Grampions en Great Ocean Road
Vanuit Adelaide hebben we een relocation car gehuurd. Voor een prikkie bezorg je hun auto 3 dagen later op een ander verhuurdepot. Via The Grampions en The Great Ocean Road zijn we dus in een Hyundai Getz in 3 dagen naar Melbourne gereden. Hier zagen we (helaas) nog wel de gevolgen van de overstromingen in januari. Best eng om te zien hoor, sta je langs een rivier waar het water destijds 2 meter hoog stond en de brug inmiddels 100m verder ligt!! Gelukkig is er verder wel veel moois gespaard gebleven: zie foto's!
Om kosten te besparen hebben we een nachtje in deze kleine auto geslapen. Hm, valt niet tegen, maar waren we ook weer geen weken van plan hoor.

Bijna-boete van 256 dollar!!
We vroegen ons al eens af waarom iedereen zich hier zo braaf aan de maximum snelheid houdt. Hoge boetes?? We hadden het nog niet uitgesproken of Meneer Agent zwaaide al met zijn lasergun om Lis van de weg te halen... "I would like to talk to you outside of the car please". Ok, dus ik gehoorzaamde braaf en ging naast Mr. Agent staan. Hij liet me zien dat ik 92 reed op een weg van 80. Ik probeerde maar heeeeeel onschuldig te lachen, maar of dat nou hielp?
Inmiddels zag hij Bob in zijn vakantie outfit en onze backpacks op de te kleine achterbank. Ik gad hem mijn NL en Internationale rijbewijs en dacht; dit is het moment om mijn charmes in de strijd te gooien en probeerde: "ohhh neee, we waren net aan het bedenken hoe we zoveel mogelijk geld konden besparen voor deze reis, en dus maar zoveel mogelijk noodles te gaan eten! en een lieve glimlach :-)", waarop meneer Agent antwoorde: "Heb je enig idee hoeveel noodles je kan eten voor 256 dollar?"
WHAAATTT dachten Bob en ik tegelijk!! En onze stomverbaasde, bijna geschokte reacties moesten hem doen besluiten ons deze zware last te besparen, hij raadde ons aan ons aan de snelheid te houden en wenste ons een goede reis!
Pfewww ey: dat had ons bijna 200 euro gekost voor slechts 12 km te hard, damn dat doen we geen tweede keer meer. Dus we reden braaf verder. :-)

Melbourne
In Melbourne zijn we de stad op onze hardloopschoenen gaan verkennen, jaja wat zijn we hier toch actief. Lis heeft eerder in Melbourne gezeten dus we gingen op zoek naar haar oude werkplek. Aten daar gezellig een biefstukje samen met Ben (een vriend van Lis uit Australie, ook al vaker in NL geweest) en zijn we op stap geweest in de populaire Chapel Street. Ook Michele ging gezellig mee, een meisje dat we eerder in Adelaide hadden ontmoet.

Vervolgens kwam onze trip naar Tasmanie... see next story!!

Bob en Lisette

• 12 Mei 2011 - 06:14

Frank-papa:

He he ik dacht dat we niets meer zouden horen van jullie en dat je ergens verdwaald of vast zat in de middle of no where. Maar gelukkig weer boven water.
    Wat maak je toch veel mee en wat zien jullie veel.En dan die foto's allemaal ,prachtige kwaliteit en geven een heel goed beeld hoe mooi t daar allemaal is.En ook leuk die humor ertussen zowel in jullie verhalen als op de foto's.Nou op naar het volgende verslag ben benieuwd of je nog meer van die mooie plekken kunt vinden.
    Hier gaat alles goed,fijn dat de bouwvergunning ook binnen is voor jullie huis(je) ,kun je daar als je je verveeld alvast een planning gaan maken voor de bouw straks. Tot t volgende verslag.Dikke knuffel van mij.

• 12 Mei 2011 - 08:33

Bren (schoonzusje):

Haaaa leuk om weer iets van jullie te lezen en te zien! De foto's zijn weer mega gaaf!! Super scherp en mooi, net ansichtkaarten!
    Echt grappig..jullie verhaal over de politie agent! :-)
    Zie dat jullie nog een berichtje hebben achter gelaten...ga ik ff lezen!

Tjusssjusss -xxxxx-

• 12 Mei 2011 - 09:06

Snelluh:

Hey Lis en Bob, goed verhaal van die boete jonguh! Ha ha ha Lis je charmes helpen goed ;)
    Echt super om te lezen wat jullie allemaal mee maken daar! Zo naar het volgende stukje. Foto's zijn ook top en heerlijk die hamburger tussen bob zijn kiezen......

• 12 Mei 2011 - 12:14

Wil:

Wat leuk allemaal....er zitten foto`s bij die als poster aan de muur kunnen...zo fraai !!!!

Ik zie dat jullie met volte teugen genieten, en dat doet me goed.

Liefs....Wil

• 12 Mei 2011 - 14:54

Karin:

He Jongens, wat een trip: in 3 dagen van Adelaide naar Melbourne en dan ook nog stoppen in The Grampians, de treetops EN bij alle sights van the Great Ocean Road!! Geen wonder dat je te hard moest rijden Lis ;)

Ik ben zoooo jaloers: maar als alles goed gaat ben ik er volgend jaar rond deze tijd: ozzies beware!

Heel veel plezier nog en geniet er vooral van!
    p.s.: geen Kangaroo Island??

• 12 Mei 2011 - 18:49

Bijoux :

Jeetje wat n mooie pics...leuk dat je(Lis) t opnieuw mag beleven, maar dan nu met zijn tweetjes...;)
    Wat grappig zeg van die agent...laat t rijden maar over aan Bob! Nou enjoy...en let goed op elkaar..

• 12 Mei 2011 - 18:59

Rob:

Ha Lis en Bob,

weer een leuk verhaal, en spannend dit keer. Toch nog geluk met die bijna boete, ondanks de gelukspoppetjes achter gebleven zijn. Dan denk ik dat de poppetjes al hun geluk al over hebben gegeven aan jullie. Geniet er verder nog van en tot snel weer in NL.

X
    Rob

• 12 Mei 2011 - 19:11

Esther:

He Lizzie en Bob

Het is een een woord prachtig, al die onwijs mooie kiekjes.
    Jullie zien er ook zo happy uit, heerlijk toch.
    Kijk goed uit, en genietze verder.
    Kuzzzz

• 23 Mei 2011 - 12:29

Neeltje:

Hoi Bob en Lis

De foto's zijn super! Jullie hebben echt veel gezien, gadaan en meegemaakt. Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben en zo genieten. Nog veel plzezier!!

Kus Neel