Hong Kong in 3 dagen - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van bobenlis - WaarBenJij.nu Hong Kong in 3 dagen - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van bobenlis - WaarBenJij.nu

Hong Kong in 3 dagen

Door: Bob & Lis

08 April 2011 | Hong Kong, Hong Kong

Hallo hallo allemaal!!!

Nog allemaal bedankt voor de leuke berichtjes, smsjes en e-mails om ons een goede reis te wensen!

Hier zijn we dan eindelijk met ons eerste verhaal(tje)!

Maandagavond zijn we vanuit Brussel vertrokken en dinsdagavond (voor jullie dinsdagochtend) zijn we aangekomen in Hong Kong. Alles verliep gelukkig vlot, vanaf het inchecken op Brussel, tot het slapen en eten in het vliegtuig, tot en met de aankomst in ons hostel (jeugdherberg).

Geografische info: Hong Kong hangt als een soort eiland onder China vast. In 1945 had Hong Kong nog maar 600.000 inwoners, in 1950 was dit al 2,36 miljoen. De teller in 2010 telde 7,06 miljoen inwoners!!! Hong Kong is echt een wereldstad waar alle culturen rondlopen.

Ons Hostel lag midden in het centrum, op de 15e etage. Om binnen te komen moesten we eerst de indiers, chinezen en pakistanen omzeilen die je een 'copy watch', 'hostel room' of 'tailor made suits' willen aansmeren. Achja, daar leer je wel mee leven, als we maar veilig thuis komen en dat ging zeker! Ons kamertje was 2x3 m, had een bed, een douche en WC! Gelukkig ging de deur ook nog open ;-) Helaas was het matras zo hard als een plank en leken de kussens wel van steen, dus we kijken al uit naar onze comfortabele vliegtuigstoel!!

De drie dagen dat we hier hebben rondgelopen hebben we mega veel gezien! Onze 'hippe' wandelschoenen zijn zeker ingelopen :-)

We hebben op Lantau Island de grootste, buiten zittende, bronzen boeddha gezien van wel 26m hoog. Om daar naartoe te komen moesten we met de kabelbaan. (Hier werd Lis even niet goed van en belande het oriental breakfast vrolijk in het toilet boven op de berg, oops!)
Verder hebben we gewandeld door de bergen en parken van Hong Kong.
Ook zijn we naar de 'Peak' gegaan om van de sky line van Hong Kong een mooi kiekje te schieten. Die is zeker gelukt, bewijsmateriaal volgt snel!! Hier hebben we 1,5 uur lang in de wind en de kou gestaan om een mooie lichtshow te zien... als je ooit naar Hong Kong gaat, dat moet je zeker niet doen!! Die lichtshow kun je beter zien vanaf Victoria Harbour, vanaf de Peak kun je er niks van zien (Zou je wel verwachten toch?).

Natuurlijk hebben we ook cultureel gedaan en zijn we naar het Museum geweest en naar Kowloon Park. Ook hebben we gezellig een hapje en een drankje gedaan in Knutsfort street, een gezellig sfeervol smal straatje met vele restaurants en toeristen die hun geld komen uitgeven.

Ons voornemen om vroeg op te staan lukte niet echt door de jetlag, maar toch hebben we ons vandaag nog in beweging gebracht om naar Stanley te gaan. Een mooi plaatsje aan de kust in het zuiden van Hong Kong. Hier hebben we lekker cocosnoot gegeten en gedronken, en van de zon genoten (we krijgen al een beetje een kleurtje).

Na 3 lange, zware maar zeker leuke toeristische dagen staan we nu op het vliegveld van Hong Kong. Over een half uurtje kunnen we boarden en gaan we alweer richting Australie.

Tot de volgende ;-)

Laterszzzz!!!

Bob & Lis

• 08 April 2011 - 12:16

Frank:

Hallo Lis en Bob, eindelijk is jullie reis dan begonnen na al die voorbereidingen.Fijn om te horen dat de vlucht zo goed is verlopen en dat je al weer 3 dagen veel indrukken op hebt kunnen doen daar in HongKong.
    Een goede vlucht naar Australie en tot binnenkort met je nieuwe verslag.Veel liefs van Papa/Frank

• 08 April 2011 - 12:23

Esther:

Hallo Lis en Bob

Gelukkig zijn jullie daar goed en veilig aangekomen.
    Tis al een heel verslag, van zo'n korte trip. Maar gezellig hoor om te lezen al die belevenissen.
    Heel veel fun en kijk goed uit.
    Liefs Esther

• 08 April 2011 - 13:26

Snelluh:

Lekker hoor dat alles goed gegaan is! Goede reis naar Aussie en ik wacht met smacht op jullie nieuw verhaal! Have fun!

• 08 April 2011 - 13:35

Inge Storms:

Klinkt nu al goed!!!
    Enjoy!

• 09 April 2011 - 09:14

Pita:

Heel verhaal al.... Maaar toppie dat jullie het geeografische gedeelte ook even vermelden, weet ik dat ook weer!!! ;-)
    Kom nu maar op met de verhalen over Aussies adventures!!!

kus

• 09 April 2011 - 18:27

Grada:

Hey Lis en Bob.
    Zo te lezen gaat alles goed.
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    en inderdaad al zoveel leuke dingen hebben gedaan in hong kong.
    Een goede reis naar Australie.
    gr grada leon en de kids

• 10 April 2011 - 14:04

Bren:

Hey Bob & Lis,
    fijn om te horen dat jullie je vermaken..was er al bijna bang voor dat dat niet zou lukken :P
    Het klinkt nu al leuk! Ben zeer benieuwd naar de volgende verhalen!
    Wens jullie ontzettend veel plezier. geniet ervan!
    PS: laat je even weten op welk nr ik nu moet smsen?

• 11 April 2011 - 06:54

Kim:

Klinkt heel vervelend allemaal! ;-)
    Have fun! X

• 12 April 2011 - 13:14

Frans:

En nu de bewijzen nog zeg ik dan... Foto's foto's :-)

Enjoy

• 13 April 2011 - 15:09

Pau:

Hey lieverds,

leuk om te lezen! ben benieuwd naar jullie Australische avonturen.

Have fun!

x

• 14 April 2011 - 19:51

Liesjeh:

Hey Bob en Lis,
    Hong Kong is al achter de rug dan. Dat hebben jullie al gezien!
    Wij wachten volop op verdere updates ;-)
    hopelijk valt het daar super goed mee?!
    Have fun en tot snel

• 15 April 2011 - 06:27

Rob :

let's put another shrimp on the barbie ;)

• 16 April 2011 - 21:01

Bijoux:

Hey Lis en Bob, nou heb je(Lis) nog voor vertrek gesproken, ik ga mn best doen jullie verslagen te volgen...Be safe and have fun...xxx

• 21 April 2011 - 22:23

Leon En Grada: