16 dagen @ Yoga House - Reisverslag uit Taitung, Taiwan van bobenlis - WaarBenJij.nu 16 dagen @ Yoga House - Reisverslag uit Taitung, Taiwan van bobenlis - WaarBenJij.nu

16 dagen @ Yoga House

Blijf op de hoogte en volg

29 Oktober 2018 | Taiwan, Taitung

Zaterdag 13 oktober samen met Bob in alle vroegte opgestaan zodat ik de trein van 06.43 naar Taitung zou halen. Een prachtige reis van 5,5 uur door het groene landschap van Taiwan op weg naar de Yoga Teacher Training. Na een taxi rit van 40 minuten langs de oostkust kwam ik op de plek van bestemming; Yoga House.

Verscholen tussen een groene zee van bomen en planten langs de enige weg die naar het strand leidt opende de groene poort en verscheen een grote glimlach op het gezicht van een kleine vriendelijke Taiwanese dame die me een warm welkom heette. Later bleek dit Francis te zijn die elke dag heerlijke maaltijden voor ons klaarmaakte. Sam verscheen om de hoek om mijn backpack aan te nemen en ze brachten me samen naar mijn slaapplaats voor de komende 16 dagen.

We wandelden over een eenvoudig aangelegd pad door een omgeving van veel groen en prachtige kleurrijke bloemen. Mijn slaapplek was in een eenvoudig houten hutje met twee stapelbedden, aan de andere kant van een houten plaat stonden nog twee stapelbedden. Dus eigenlijk deelden we de hut met acht dames. Die drie Taiwanese dames in het deel waar ik in zou slapen gaven me een grote glimlach en spraken gelukkig allemaal Engels. Zo stonden er nog twee hutjes waar de overige dames verbleven. We waren met 16 in totaal. Tegenover onze hut stond een simpel gebouwtje met 2 toiletten incl. douche en een grote wasbak aan de buitenkant. In het midden tussen de bomen stond de Yoga Studio, de plek waar we 16 dagen lang zouden doorbrengen voor allerlei yogatrainingen en diverse workshops. Verscholen achter een prachtige bloemenzee lag het huis van Michael & Sucharita. Het hartverwarmende koppel dat ons door deze 16 dagen zou gaan leiden. Verderop bevond zich de open buitenkeuken, waar we dagelijks ons ontbijt, lunch en diner aten.

Vol verwachting, maar zonder eigenlijk echt te weten wat te verwachten, was het 16-daagse Yoga avontuur nu echt begonnen. Een onvergetelijke tijd die voorbij is gevolgen! Een ervaring die moeilijk onder woorden te brengen is. Dus hieronder probeer ik dat in het kort toch maar even te doen.

16 dagen @ Yoga House, met 16 lieve enthousiaste Yoga Teachers ‘to be’

15 Taiwanezen, een Maleisische, een Amerikaan en dien Hollander natuurlijk

16 dagen elke dag om 06:00 uur op de yoga mat beginnen

16 dagen veel verschillende yogalessen

16 dagen vol yoga workshops

16 dagen offline

16 dagen elke dag verschillende heerlijke gerechten

16 dagen vegetarisch eten

16 dagen wc-papier in de prullenbak gooien i.p.v. doorspoelen

16 dagen in een prachtige omgeving, gevangen tussen de ruige bergen en de Filipijnenzee

16 dagen mindfull zijn

16 dagen een hutje delen met acht dames

16 dagen slapen op een houten stapelbed met een matras van nog geen 2 cm. dik

16 dagen veel Chinees horen en elke dag een nieuw woordje bijleren

16 dagen Bob missen (weet hij ook eens hoe het is om alleen thuis te zijn ;)

16 dagen vol inspiratie

16 dagen zonder verwachtingen

16 dagen zonder oordelen

16 dagen heel veel lachen, huilen en verhalen delen

16 dagen alleen het geluid van de wind, golven en krekels op de achtergrond (en af toe de vuilniswagen die net zo klinkt als bij ons de IJscoman)

16 dagen elke dag nieuwe ervaringen en belevenissen van onschatbare waarde

16 dagen lang elke dag even lekker chillen in de hangmat

Slechts 16 dagen, voor een ‘lifetime experience’!

En nu weer terug in de echte wereld met verkeer, winkels, stoplichten, laptops, telefoon, TV’s, internet… Tijd om de ruim 600 nieuwe berichten in WhatsApp en 76 nieuwe berichten in andere Sociale Apps te gaan lezen. Om dan nog maar niet te beginnen over mijn mailbox… Misschien besluit ik wel mijn telefoon weg te gooien daarna, haha!

Spreek jullie snel!

Veel liefs,

Yoga Teacher Lis

(Yep, geslaagd!)


  • 29 Oktober 2018 - 08:59

    Saskia:

    Welkom terug :-)
    Gefeliciteerd yoga-juf Lis!
    Wat een mooie, inspirerende en vrolijke verhalen. Fijn te horen en lezen dat jullie genieten, het avontuur hebben opgezocht en verder samen blijven ontdekken en beleven. Fantastisch! Geniet ervan en zie jullie in November, yes!! liefs xx

  • 29 Oktober 2018 - 10:10

    Sanne:

    Waaaaw, zo gaaf Lis!
    Super leuk dat je nu gewoon yoga teacher bent!
    Lijkt me echt een fantastische ervaring daar :-)

  • 29 Oktober 2018 - 10:42

    Juul Snijders:

    Lieve Lis, geweldig om te lezen hoe je erin geslaagd bent yoga-juf te worden (en wat voor een!) Ben er van overtuigd dat je dat heel goed gaat doen. Wij blijven vanzelfsprekend steeds op de hoogte door Bieke, Fin en Eric !
    Dikke kus (ook voor Bob) van ons! Gr. Piet en Juul

  • 29 Oktober 2018 - 11:53

    Sofie C:

    Gefeliciflapstaart meid!! Ik wist dat ge het gewoon kei hard ging nailen ginder! Die foto’s zien er ook top uit! Kan me helemaal inbeelden hoe rustgevend en inspirerend het moet geweest zijn im daar 16 dagen offline te zijn.. misschien moet ik dat ook eens doen :-) ale dat offline zijn dan toch.. voor de yogalessen wacht ik wel tot je weer thuis bent en ik lekker bij jou kan komen relaxen met wat yogaposes ;-)

    Tot snel meid!!

  • 29 Oktober 2018 - 12:33

    Grada:

    Hey lis,

    Fijn om te horen, dat je weer terug bent en dat het je goed is bevallen!
    Gefeliciteerd super goed, dat je nu yoga teacher bent kan Ik bij jou soms op les

  • 29 Oktober 2018 - 13:14

    Wil :

    Dat mijn dochter dit doet en het zo weet op te schrijven en dan........ met een paar foto's toe te voegen dat het lijkt of je er bij bent geweest.

    Wat ben ik trots op jou.

    Weer een ervaring rijker waar je je hele leven de vruchten van zal plukken

    Lfs. ....Wil.

  • 29 Oktober 2018 - 17:36

    Brenda:

    Yoehoe!!! You did it! Had niet anders verwacht van m'n beste vriendinnetje maar jeetje wat goed!
    Lijkt me heerlijk, zo twee weken!
    Fijn dat je weer trg bent! Kan ik je weer lastig vallen, haha!

    Liefs X Bren

  • 30 Oktober 2018 - 05:41

    Esther:

    Wow Lis, wat een super ervaring en prachtige foto's. Jaloers makend :)
    Liefs Esther

  • 30 Oktober 2018 - 16:43

    Nens:

    Hoi lieve jij,

    Wat zie ik jou onwijs genieten en wat ben je daar op je plek!

  • 31 Oktober 2018 - 08:06

    Paulien:

    Gefeliciteerd yoga juf! Wat een mooie ervaring, volgens mij heb je er van genoten!

  • 04 November 2018 - 16:32

    Maurice :

    Hey zusje

    Super mooie ervaring en yoga teacher, Nice. Gefeliciteerd, goed gedaan

    Liefs Maurice

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taitung

Actief sinds 15 Jan. 2011
Verslag gelezen: 850
Totaal aantal bezoekers 35999

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2018 - 01 Augustus 2020

Taiwan

13 Juni 2018 - 19 Juni 2018

Pre trip Taiwan

04 April 2011 - 30 Juni 2011

Bob & Lis Go Down Under

Landen bezocht: